Startseite »

Dänemark, Kopenhagen: Freiwillige Ex-ante-Transparenzbekanntmachung (2022/S 067-178300)

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Dänemark, Kopenhagen: Freiwillige Ex-ante-Transparenzbekanntmachung (2022/S 067-178300)

05/04/2022

  
S67

Dänemark-Kopenhagen: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2022/S 067-178300

Freiwillige Ex-ante-Transparenzbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber/Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Femern A/S
Nationale Identifikationsnummer: 28986564
Postanschrift: Vester Søgade 10
Ort: Copenhagen
NUTS-Code: DK011 Byen København
Postleitzahl: 1601
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Anne Bøgh Johansen
E-Mail: ajo@femern.dk
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: www.femern.com

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Einrichtung des öffentlichen Rechts

I.5)Haupttätigkeit(en)

Andere Tätigkeit: In connection with the establishment of of a fixed link across the Fehmarnbelt, Femern A/S is mandated to carry out the planning approval and procurement processes.

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Framework Agreement on Environmental Advisor

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

On 17 April 2014 the contract notice (no 2014/S 076-131973) concerning the Framework Agreement for Environmental Advisor, was published in TED. The framework agreement was awarded to the Consortium Fehmarnbelt Environmental Monitoring and Consultancy (FEMO), and the contract award notice (no 2015/S 013-019599) was published on 20 January 2015. This notice concerns Femern A/S‘ intention to prolong the existing framework agreement between Femern A/S and Consortium FEMO until 31 December 2029 (where the construction of the Fixed Link across the Fehmarn Belt is expected to be finalized), though at least until the finalization of the Fixed Link (as was the original intention with the procurement, cf. the contract notice), cf. section IV.1.1) for further information.

II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.)

Wert ohne MwSt.: 525 000 000.00 EUR

II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71311300 Beratung im Bereich Infrastrukturen

71313000 Umwelttechnische Beratung

71313420 Umweltnormen für den Bau

71313430 Analyse der Umweltindikatoren im Bau

71313440 Dienstleistungen im Zusammenhang mit der Umweltfolgenabschätzung im Bau

71313450 Umweltüberwachung im Bau

71520000 Bauaufsicht

71621000 Technische Analysen oder Beratung

90710000 Umweltmanagement

90720000 Umweltschutz

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK01 Hovedstaden

NUTS-Code: DK022 Vest- og Sydsjælland

Hauptort der Ausführung:

København. Rødbyhavn

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

On 17 April 2014 the contract notice (no 2014/S 076-131973) concerning the Framework Agreement for Environmental Advisor, was published in TED. The framework agreement was awarded to the Consortium Fehmarnbelt Environmental Monitoring and Consultancy (FEMO), and the contract award notice (no 2015/S 013-019599) was published on 20 January 2015. This notice concerns Femern A/S‘ intention to prolong the existing framework agreement between Femern A/S and Consortium FEMO until 31 December 2029 (where the construction of the Fixed Link across the Fehmarn Belt is expected to be finalized), though at least until the finalization of the Fixed Link (as was the original intention with the procurement, cf. the contract notice), cf. section IV.1.1) for further information.

According to the contract notice (no 2014/S 076-131973) the existing Framework Agreement covers Environmental Advisory. For further information please see contract notice no 2014/S 076-131973 section II.1.4).

II.2.5)Zuschlagskriterien
II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja

Projektnummer oder -referenz:

The Fehmarnbelt Fixed link – TEN-T programme 2014-EU-TM-0221-W (previously 2007-EU-20050-P).

II.2.14)Zusätzliche Angaben

The value in II.1.7) and V.2.4) is the estimated total value of the existing framework agreement, i.e. including the prolongation. The value includes indexation.

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Auftragsvergabe ohne vorherige Bekanntmachung eines Aufrufs zum Wettbewerb im Amtsblatt der Europäischen Union (für die unten aufgeführten Fälle)

  • Der Auftrag fällt nicht in den Anwendungsbereich der Richtlinie
Erläuterung:

This notice concerns Femern A/S‘ intention to prolong the existing framework agreement between Femern A/S and Consortium FEMO until 31 December 2029 where the construction of the Fixed Link across the Fehmarn Belt is expected to be finalized (though at least until the finalization of the Fixed Link). According to the contract notice (no 2014/S 076-131973) the framework agreement should cover a period of 8 years until the operation of the Fixed Link, which at that time was expected to be around 2021. However, the construction of the Fixed Link has been delayed, and Femern A/S currently expects the Fixed Link to be finalized in 2029. Consequently, Femern A/S intends to prolong the existing framework agreement until 31 December 2029, though at least until the finalization of the Fixed Link (as was the original intention with the procurement).

The construction of the Fixed Link requires approvals from the authorities in both Denmark and Germany. The Danish approval was achieved in 2015. However, in regard to the German plan approval the administrative procedure in Germany has been subject to massive delays, i.a. due to a number of complaints and legal proceedings. As a result hereof, the actual processing time in Germany substantially exceeded the reasonable expectations of Femern A/S initially at the time of tendering the framework agreement. Final approval in Germany was obtained in November 2020 in conclusion of the final oral proceedings at the Federal Administrative Court in Leipzig. As a direct result of this delay the overall timeschedule for the finalization of the Fixed Link has been disturbed and delayed. Consequently, Femern A/S’ demand of the Environmental Advisor, is still relevant and will continue being relevant until the finalization of the Fixed Link (expected 2029). The extraordinary long processing time in Germany and the resulting delay of the project was not possible for Femern A/S to foresee at the time of initiating the procurement procedure despite a diligent and thorough preparation of the procurement process for the framework agreement. A replacement of the Environmental Advisor in relation to work with German monitoring and supervision is in reality not possible, due to strict rules on approvals in Germany. The contemplated prolongation of the existing framework agreement is found necessary in order to finalize the initially contemplated work under the existing framework agreement. Consortium FEMO is therefore generally to deliver the same services as initially intended and hence no modification to the overall nature of the contract is made as a result hereof. The total value of the framework agreement is estimated to DKK 525.000.000 (including the prolongation). It is noted that part of the amount, that exceeds the initial estimated value (DKK 300.000.000, cf. contract notice), represents indexation and is therefore not in fact an actual modification of the framework agreement’s value. The prolongation will therefore not result in a price increase higher than 50% of the value of the existing framework agreement. The conditions for applying the Danish Public Procurement Act section 181 and 183, are therefore met.

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben

Abschnitt V: Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe

V.2)Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe
V.2.1)Tag der Zuschlagsentscheidung:

20/01/2015

V.2.2)Angaben zu den Angeboten

Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: ja

V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs

Offizielle Bezeichnung: DHI
Nationale Identifikationsnummer: 37057819
Postanschrift: Agern Alle 5
Ort: Hørsholm
NUTS-Code: DK013 Nordsjælland
Postleitzahl: 2970
Land: Dänemark

Der Auftragnehmer/Konzessionär wird ein KMU sein: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs

Offizielle Bezeichnung: BioConsult SH GmbH & Co. KG
Postanschrift: Schobüller Str. 36
Ort: Husum
NUTS-Code: DEF0 Schleswig-Holstein
Postleitzahl: 25813
Land: Deutschland

Der Auftragnehmer/Konzessionär wird ein KMU sein: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs

Offizielle Bezeichnung: Marilim Gesellschaft fur Gewasseruntersuchung mbH
Postanschrift: Heinrich-Wöhlk-Straße 14
Ort: Schönkirchen
NUTS-Code: DEF0 Schleswig-Holstein
Postleitzahl: 24232
Land: Deutschland

Der Auftragnehmer/Konzessionär wird ein KMU sein: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs

Offizielle Bezeichnung: Orbicon A/S
Nationale Identifikationsnummer: 21265543
Postanschrift: Linnés Alle 2
Ort: Høje Taastrup
NUTS-Code: DK012 Københavns omegn
Postleitzahl: 2630
Land: Dänemark

Der Auftragnehmer/Konzessionär wird ein KMU sein: nein

V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses/der Konzession (ohne MwSt.)

Gesamtwert des Auftrags/des Loses/der Konzession: 525 000 000.00 DKK

V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud (The Danish Complaints Board for Public Procurement)
Postanschrift: Nævnenes Hus, Toldboden 2
Ort: Viborg
Postleitzahl: 8800
Land: Dänemark
E-Mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internet-Adresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen

Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to the Danish Act on the Complaints Board for Public Procurement, etc. (lov om Klagenævnet for Udbud m.v.) (the Act is available (in Danish) at www.retsinformation.dk), complaints can be lodged with Klagenævnet for Udbud (The Danish Complaints Board for Public Procurement).

Complaints must be submitted to The Danish Complaints Board for Public Procurement before the expiry of 30 calendar days, see section 7(3) of the Act, from the day after the contracting entity has published a notice in the Official Journal of the European Union that the contracting entity has entered into a contract if the notice includes an explanation of the grounds for the decision.

Not later than at the time of lodging a complaint with The Danish Complaints Board for Public Procurement, the complainant must notify the contracting entity in writing that a complaint has been lodged with The Danish Complaints Board for Public Procurement and whether the appeal was lodged during the standstill period (i.e.10 calendar days starting on the day after this notice has been published in TED).

The e-mail address of The Danish Complaints Board for Public Procurement is set out in section VI.4.1).

The Danish Complaints Board for Public Procurement’s complaints procedure is available at https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt

Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (The Danish Competition and Consumer Authority)
Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35
Ort: Valby
Postleitzahl: 2500
Land: Dänemark
E-Mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internet-Adresse: www.kfst.dk

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

31/03/2022

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2022

arcguide Sonderausgabe 2023
Projekte
arcguide Partner
Architektenprofile
 


Sie möchten auch Ihr Büro präsentieren und Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Antragsformular »


Sie haben bereits ein Büroprofil auf arcguide.de und möchten Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Projektformular »

Ausschreibungen
Konradin Architektur
Titelbild db deutsche bauzeitung 4
Ausgabe
4.2024 kaufen
EINZELHEFT
ABO

 


Architektur Infoservice
Vielen Dank für Ihre Bestellung!
Sie erhalten in Kürze eine Bestätigung per E-Mail.
Von Ihnen ausgesucht:
Weitere Informationen gewünscht?
Einfach neue Dokumente auswählen
und zuletzt Adresse eingeben.
Wie funktioniert der Architektur-Infoservice?
Zur Hilfeseite »
Ihre Adresse:














Die Konradin Medien GmbH erhebt, verarbeitet und nutzt die Daten, die der Nutzer bei der Registrierung zum arcguide Infoservice freiwillig zur Verfügung stellt, zum Zwecke der Erfüllung dieses Nutzungsverhältnisses. Der Nutzer erhält damit Zugang zu den Dokumenten des arcguide Infoservice.
AGB
datenschutz-online@konradin.de