Startseite »

Schweden, Stockholm: Dynamic purchasing system

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Schweden, Stockholm: Dynamic purchasing system

20/03/2020

  
S57
  
Dienstleistungen – dynamischen Beschaffungssystems – Nicht offenes Verfahren 

Schweden-Stockholm: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2020/S 057-136339

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Nacka kommun
Ort: Stockholm
NUTS-Code: SE11
Land: Schweden
E-Mail: anton.samuelsson@nacka.se

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: http://www.nacka.se/

I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation

Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://www.kommersannons.se/elite/Notice/NoticeDispatch.aspx?NoticeId=43287

Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Regional- oder Kommunalbehörde

I.5)Haupttätigkeit(en)

Allgemeine öffentliche Verwaltung

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Tekniska konsulter

Referenznummer der Bekanntmachung: KFKS 2017/795

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

Upphandlingen omfattar dynamiskt inköpssystem för totalt 35 olika kompetensområden inom tekniska konsulter.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: ja

Angebote sind möglich für alle Lose

II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Arkitekter

Los-Nr.: 1

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Arkitekt, Inredningsarkitekt, gestaltningsarkitekt. Sakkunnig storkök, tillgänglighet, akustik, antikvariska frågor, varsamhet för byggnader och tomtmark. Uppdrag kan omfatta: – Inventerng av byggnadsteknisk status, tillgänglighet, hållbarhet mm. Sakkunnig: storkök, aukustik, tilgänglighet, varsamhet mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Upprätta program-, system- och bygghandlingar. – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. – Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Belysning

Los-Nr.: 2

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Utrednings-/Skissarbete i tidiga skeden (program/förstudie/förprojektering/systemhandling) – Detaljprojektering för framtagande av upphandlingsdokument samt bygghandlingar för både totalentreprenader samt generalentreprenader. – Statusbesiktningar av befintliga anläggningar. – Framtagande av ritningar, tekniska beskrivningar, mängdförteckningar, kalkyler och övriga erforderliga handlingar kopplat till belysningsarbeten. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av underlag för relationshandlingar – Framtagande av relationshandlingar – Energiutredningar – Kostnadsberäkningar – Ljusplanering – Stöd vid upphandling av entreprenör samt material för gatubelysning – Granskning av handlingar – Byggledning – Projektledning – Entreprenadbesiktning

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Bergteknik

Los-Nr.: 3

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Projektering och utredning av planerade anläggningar i berg – Statusbesiktningar, inspektioner, tekniska kontroller, utredningar, rådgivning, beräkningar på befintliga konstruktioner och anläggningar – Upprättande av kostnadsberäkningar, ritningar, tekniska beskrivningar samt granskning av handlingar – Framtagande av förfrågningsunderlag och arbetshandlingar – Utförande av huvudinspektioner – Genomförande av bergtekniska undersökningar och utredningar – Upprättande av handlingar för drift- och underhåll – Framtagande av riskanalyser för bergsprängningar – Framtagande av schaktplaner för arbeten i berg

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Besiktning anläggning

Los-Nr.: 4

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Entreprenadbesiktning (förbesikning, slutbesiktning, garantibesiktning) enligt AB och ABT – Statusbesiktningar, asfaltsbesiktningar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Besiktning hus

Los-Nr.: 5

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Huvudbesiktningsman som utser besiktningsrupp för entreprenadbesiktning. Besiktningsman Bygg, el, VVS, styr och övervakning, mark, hissar, brand-/utrymningslarm mm för byggnader och tomtmark. Uppdrag kan omfatta: – Statusbesiktningar. – Rådgivning i sakfrågor. -Granskning av övriga konsulters handlingar inför upphandlingar. – Entreprenadbesiktning (förbesikning, slutbesiktning, efterbesiktning, garantibesiktning) enligt AB och ABT.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Brandkonsult

Los-Nr.: 6

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Brandkonsult för byggnader och tomtmark Uppdrag kan omfatta: – Statusbesiktningar. – Rådgivning i sakfrågor. – Framtagande av brandskyddsbeskrivning. – Granskning av övriga konsulters handlingar vid skedesövergångar. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Framtagande av brandskyddsdokumentation. – Framtagande av sakkunnighetsintyg.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Buller&vibrationer

Los-Nr.: 7

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Handläggning av uppdrag inom området buller och vibrationer, inom- och utomhus. Uppdrag kan omfatta utredningar om buller och vibrationer samt förslag på åtgärder. – Övergripande och detaljerade mätningar, utredningar, inventeringar, analyser och beräkningar av trafikbuller (tåg, väg, flyg, båtar mm), ta fram förslag på planbestämmelser, uppföljning av krav vid bygglov, utbildning av handläggare i bullerfrågor – Medverka i projekt (huvudsakligen stadsbyggnadsprojekt) – Kontroll av ljudmiljön eller vibrationsmiljön såväl inomhus som utomhus – Rådgivning – Kartläggning

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Byggadministration hus

Los-Nr.: 8

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Projektledning och byggadministration för uppförande av byggnader Uppdrag kan omfatta: – Statusbesiktningar. – Rådgivning i sakfrågor. – Projektledning,projekteringsledning, byggledning, KA, kontrollant bygg, projektadministratör. – Installationssamordning. – Generalkonsult. – CM-konsult. – Stöd vid upphandlingar. – Stöd vid förhandling med interna och externa parter. – Kalkylarbete. – Hållbarhetsfrågor.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Byggledning anläggning

Los-Nr.: 9

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Byggledning inom kommunens stadsbyggnads- och investeringsprojekt – Stöd avseende produktionsfrågor i projektens tidiga skeden – Stöd vid genomförandeplanering – Stöd vid upphandlingar – Stöd vid förhandling med interna och externa parter – Rådgivning i sakfrågor – Granskning av handlingar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Byggnadskonstruktion

Los-Nr.: 10

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Konstruktör, geoteknik, markundersökning för byggnader och tomtmark Uppdrag kan omfatta: – Inventerng av byggnadsteknisk status, lastberäkningar, energiutredningar, mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Upprätta program-, system- och bygghandlingar. – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. – Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Byggnadsverk

Los-Nr.: 11

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Utredning och projektering av planerade kommunala anläggningar som exempelvis bryggor, trappor, strandpromenader, broar och murar. – Statusbesiktningar, inspektioner, tekniska kontroller, utredningar, rådgivning, beräkningar på befintliga konstruktioner – Upprättande av kostnadsberäkningar, ritningar, tekniska beskrivningar samt granskning av handlingar – Framtagande av förprojektering, systemhandlingar, förfrågningsunderlag och arbetshandlingar – Upprättande av handlingar för drift- och underhåll – Provtagning av konstruktionsmaterial, analys på lab samt utvärdering av resultat – Upprättande av LCC/LCA-analyser – Hållbarhetsfrågor.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Dagvatten, hydrogeologi

Los-Nr.: 12

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Framtagande av utredningar och analyser för system och objekt kopplat till hantering av dagvatten – Kapacitetsberäkningar för dagvattensystem – Skyfallsanalyser – Projektering av dagvattenanläggningar från förprojektering till detaljprojektering – Inventering av befintliga anläggningar – Hydrogeologiska utredningar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

El

Los-Nr.: 13

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Uppdrag inom el, belysning, elkraft, svagström, brand-/ utrymningslarm. Sakkunning avseende lösningar för låssystem, skalskydd och invändig säkerhet för byggnader och tomtmark. Uppdragen kan komma att omfatta: – Inventerng av byggnadsteknisk status, energiutredningar, energioptimeringsarbete mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Upprätta program-, system- och bygghandlingar. – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. -Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Exploateringsstöd Mark och exploatering

Los-Nr.: 14

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Förhandling med interna och externa parter – Upprättande av avtal (t.ex. exploateringsavtal, ramavtal, överenskommelser om fastighetsreglering) – Genomförande av markanvisning – Markupplåtelser såsom arrenden, tomträtter och andra nyttjanderätter – Rådgivning i markfrågor

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Fastighets- och markvärderingstjänster

Los-Nr.: 15

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Fastighetsvärderingstjänster och markvärdesbedömningar av varierande storlek.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Gatukostnadsutredningar

Los-Nr.: 16

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Detaljplanen som instrument/styrmedel – Genomförande av detaljplaner – Plan- och bygglagens bestämmelser om gatukostnader, 6 kap §§ 24-38 Exempelvis kan följande moment ingå: – Presentera gatukostnadsutredning på samrådsmöte – Sammanställa och bemöta synpunkter från sakägare – Ta fram fördelningsområde/avgränsning av område – Ta fram fördelningsgrund, sammanställa gatukostnadskalkyl – Ta fram fastighetsägarförteckningar – Undersöka befintliga bygglov

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Geodetisk mätning

Los-Nr.: 17

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Detaljmätning – Lägeskontroll av byggnad – Utstakning/utsättning av byggnad -Utvisning av fastighetsgräns – Stomnätsmätning – Avvägning/höjdmätning -Projekteringsmätning – Inmätning av ledningar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Geoteknik

Los-Nr.: 18

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Övergripande eller detaljerade utredningar avseende geoteknik vid ny- och ombyggnad av allmänna anläggningar. – Geotekniska undersökningar och provtagningar i fält med borrvagn – Framtagande av markundersökningsrapporter (MUR) – Dimensionering, projektering, beräkning, rådgivning inom fackområdet – Upprättande av utlåtande och tekniska beskrivningar – Framtagande av markmodeller i 3D utifrån utförda provtagningar – Kontroll och besiktning av åtgärder

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Hisskonsult

Los-Nr.: 19

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Uppdrag kan omfatta: – Inventering av byggnadsteknisk status mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Framtagande rambeskrivning hiss – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. – Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Kalkylering

Los-Nr.: 20

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Konsulten ska leda och handlägga uppdrag avseende kostnadskalkyler. I uppdragen kan ingå arbete med: – Trafikanläggningar – Vägar, gator etc. – VA-anläggningar – Parkanläggningar – Gatubelysning – Konstruktionsbyggnader (kajer, broar, bergtunnlar, stödmurar mm) – Marksaneringsarbeten – Rivningsarbeten – Driftskostnadskalkyler – LCC-beräkningar (lifecyclecosts) – Geotekniska åtgärder – Produktionskalkyler och avstämningar – Översiktliga ekonomiska kalkyler för utbyggnad av allmänna anläggningar – Fördjupade ekonomiska kalkyler att använda som underlag vid förhandlingar och kostnadsberäkningar av olika allmänna anläggningar.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Kulturmiljö

Los-Nr.: 21

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Kulturmiljö och antikvarisk kompetens. – Leda, samordna och handlägga uppdrag inom ämnesområdet kulturmiljö och antikvarisk kompetens. – Kulturhistorisk inventering, utredning, värdering och analys. – Antikvarisk förundersökning – Rådgivning – Att kunna värdera kulturvärden och sätta in dem i en kontext och ett analytiskt sammanhang inför vidare avvägningar i planeringsprocessen. – Konsekvensanalyser och MKB-erfarenhet hör till kompetensbilden. Uppdragen omfattar både tätbebyggda och glesbebyggda miljöer.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Landskapsarkitekt

Los-Nr.: 22

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Landskapsarkitekter med olika inriktning. För inriktning hus (med inriktning skola, förskola idrott) tror beställaren att leverantören kommer behöva stor erfarenhet av skolgårdar/förskolegårdar och idrott, men även god kunskap om skolmiljöer inklusive angöring, hämta- lämna, parkering, säkerhet mm för byggnader och tomtmark. Uppdrag kan omfatta: – Inventerng av fastighetsteknisk status, tillgänglighet, hållbarhet, naturvärdesinventering mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Upprätta program-, system- och bygghandlingar. – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. – Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar och bygghandlingar – Hållbarhetsfrågor – Statusbesiktningar och inventeringar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Miljökonsult hus

Los-Nr.: 23

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Miljöinventering och provtagning, miljöval, byggvarubedömning, energiberäkningar, dagsljusberäkningar, certifiering miljöbyggnad för byggnader och tomtmark. Uppdrag kan komma att omfatta: – Statusbesiktning, inventering av byggnader och mark inklusive provtagning vid behov – Rådgivning i sakfrågor. – Framtagande av miljötekniska PM/ programm, underlag Miljöbyggnad silver. – Framtagande av handlingsplan för avhjälpandeåtgärder. – Framtagande av rivningsplan. – Framtagande av tillstånd samt anmälan för sanering av byggnader och mark.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Miljötekniska utredningar

Los-Nr.: 24

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Uppdrag kan omfatta att leda och handlägga uppdrag i ärenden inom: – Miljöbalkens områden – utsläpp till mark, luft och/eller vatten (yt- och grundvatten) samt – Sanering av förorenad mark, vatten och sediment. I uppdragen kan ingå: – Utföra miljötekniska undersökningar, provtagningar och miljökontroll inkluderande fältundersökningar, exempelvis provtagningar på jordmaterial, utförande av provgropar, undersökning av markbeläggningar, vatten- och sedimentprover, luftkvalitetsmätningar. – Analys av provtagningar, se till att analyser av prover utförs av ackrediterat labb – Övergripande eller detaljerade utredningar, analyser och inventeringar – Ansvara för framtagande av anmälningar enligt miljöbalken, ansökningar för miljödomar, åtgärdsförslag och kontrollprogram – Upprätta MKBer – Kartläggning – Rådgivning

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Miljötekniska utredningar

Los-Nr.: 25

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Området omfattar följande multidisciplinära uppdrag inom anläggningsteknik: – Underlag för programhandlingar – Tekniska förstudier och utredningar – Förprojekteringar – Systemhandlingar – Detaljprojekteringar – Upphandlingsdokument (Förfrågningsunderlag) – Bygghandlingar Med multidisciplinära uppdrag menas att följande discipliner i olika omfattning kan komma att efterfrågas samtidigt: – Vägteknik – Geoteknik – Dagvatten – Mätteknik – Trafikteknik – VA- teknik – Ledningssamordning – Landskap – Byggnadsverk – Miljöteknik – Bergteknik – Belysning – Kalkyl – Produktionsplanering – BASP/U

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Naturvärdesinventeringar

Los-Nr.: 26

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Naturvärdesinventeringar enligt svernak standarden för naturvärdesinventering SS 199000. Uppdrag kan komma att omfatta: inventeringar och rapportskrivning med anpassningar till gällande uppdrag. – Inventeringar – bedömningar enligt artskyddsförordningen – registrering av funna arter i artportalen – förslag på kompensationsåtgärder vid planering och exploatering – projektmedverkan – rådgivning – leverans av kartunderlag

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Plankonsulter

Los-Nr.: 27

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Detaljplanering – uppdrag som innebär att leda, samordna och handlägga arbetet med planläggning. – Rita förslag till plankarta med planbestämmelser. – Ta fram skisser, illustrationer, visualiseringar, gestaltningsförslag och gestaltningsprogram. – Ta fram planbeskrivning, samrådsredogörelse/utlåtande och andra textdokument kopplade till detaljplan eller planprogram. – Möten/samråd med sakägare och andra intressenter – planering, genomförande och sammanställning av dialogmöten. – Övergripande eller detaljerade utredningar, inventeringar och analyser kopplade till planläggningen. Det kan vara inom ämnesområdena trafik, riskanalys, geoteknik, landskap, klimat, hållbar stadsbyggnad (ekologisk, ekonomisk och social), trygghet/säkerhet, folkhälsa och tillgänglighet. – Samordna övrigt utredningsarbete, t.ex. miljökonsekvensbeskrivning, hälsokonsekvensbeskrivning, riskbedömning och strategisk miljöbedömning. 2. Strategisk planering: Leda, samordna och handlägga uppdrag inom strategisk planering: – Ta fram övergripande gestaltningsstudier, skisser och strukturplaner. – Ta fram strategiska dokument, visioner och stadsbyggnadsstrategier – Göra övergripande inventeringar, utredningar och analyser inom strategisk planering inom trafik, riskanalys, landskap, klimat, hållbar stadsbyggnad (ekologisk, ekonomisk och social), samhällsekonomi och handelsanalyser. – Samordna övrigt utredningsarbete. – Samordna olika aktörer i processen. 3. Visionsarbete och medborgardialog: Leda, samordna och handlägga uppdrag inom visionsarbete och medborgardialog. – Processledning och projektsamordning. – Att planera, genomföra och sammanställa projektaktiviteter i stadsbyggnadsprojekt samt andra strategiska stadsutvecklingsarbeten. – Driva visionsarbete gentemot olika målgrupper och att samordna aktörer. – Kunna dra slutsatser från vision och dialogarbete för vidare arbetet i stadsutvecklingsprocessen.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Projektledning exploatering

Los-Nr.: 28

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Projektledning av stadsbyggnadsprojekt (upprättande av tidplaner, ekonomistyrning, ledning av projektgrupper mm) – Rådgivning i stadsbyggnadsfrågor av övergripande karaktär – Förhandling med interna och externa parter

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Projektledning och projekteringsledning anläggning

Los-Nr.: 29

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Området omfattar följande uppdrag: – Projekt- och projekteringsledning inom kommunens stadsbyggnads- och investeringsprojekt – Ledning av projekt från tidiga skeden (program/förstudie) till färdig utbyggnad – Stöd vid upphandlingar – Stöd vid förhandling med interna och externa parter – Rådgivning i sakfrågor – Projekteringsledning vid framtagande av förprojekteringar, systemprojekteringar och detaljprojekteringar – Granskning av handlingar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Riskanalys vibrationsalstrande arbeten

Los-Nr.: 30

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Framtagande av riskanalys i samband med bergsprängning samt övriga vibrationsalstrande arbeten. – Bedömning av risker vid sprängningsarbeten – Besiktning av fastigheter och egendom map känslighet för vibrationer – Bedömning av förutsättningar för vibrationer – Fastställning av svängningstal för sprängningsarbeten – Genomförande av för- och efterbesiktningar av fastigheter – Upprätta rapporter och redovisningar av utfört arbete

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Riskutredning detaljplan

Los-Nr.: 31

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Olika typer av riskutredningar av detaljplaner. Uppdrag kan exempelvis omfatta utredning av eventuella olycksrisker som konsekvens av framtaget planförslag med hänsyn till befintliga förutsättningar och planerad markanvändning.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Trafik

Los-Nr.: 32

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Området omfattar följande typer av uppdrag: Trafikplanering (t.ex. förstudier för fysiska trafiksäkerhets- och cykelåtgärder samt undersökning av status i systemet, t.ex. återkommande studier för beläggning av infartsparkering, flödesmätningar för alla trafikslag exkl. kollektivtrafik, liksom hastighetsmätningar) trafikanalyser, tillgänglighetsfrågor – Olika typer av trafikutredningar, både rena trafikutredningar men även utredningar inom ramen för detaljplaner, exploatering och idéstudier. Omfattningen kan variera i både tidsåtgång som i komplexitet.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

VA

Los-Nr.: 33

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Olika typer av uppdrag inom VA såsom projektering, projektledning, utredningar, förstudier, analyser med mera.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

VVS

Los-Nr.: 34

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Ventilation,värme, kyla, styr och regler, sprinkler, VA och dagvatten för byggnader och tomtmark. Uppdrag kan komma att omfatta: – Inventerng av byggnadsteknisk status, energibalansberäkning (IDA ICE), energiutredningar, energioptimeringsarbete mm. – Rådgivning i sakfrågor. – Utrednings-/skissarbete, förstudie, program. – Upprätta program-, system- och bygghandlingar. – Framtagande av kalkyler, kostnadsbedömningar och övriga erforderliga handlingar. – Upprättande av förfrågningsunderlag. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering. – Medverka vid uppföljning under byggtiden. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av relationshandlingar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Vägteknik

Los-Nr.: 35

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: SE110

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Utrednings-/Skissarbete i tidiga skeden (program/förstudie/förprojektering/systemhandling) – Detaljprojektering för framtagande av upphandlingsdokument samt bygghandlingar för både totalentreprenader samt generalentreprenader. – Statusbesiktningar av befintliga anläggningar. – Framtagande av ritningar, tekniska beskrivningar, mängdförteckningar, kalkyler och övriga erforderliga handlingar kopplat till anläggningsentreprenader. – Framtagande av drift- och underhållsplaner. – Framtagande av dokument för genomförandeplanering samt underlag för TA-planer. – Framtagande av underlag för relationshandlingar

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 21/03/2020

Ende: 30/04/2025

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit

Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit

Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen

III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Nichtoffenes Verfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem

Die Bekanntmachung betrifft die Einrichtung eines dynamischen Beschaffungssystems

IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge

Tag: 30/04/2025

IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:

Schwedisch

IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags

Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein

VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Förvaltningsrätten i Stockholm
Ort: Stockholm
Land: Schweden

VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

18/03/2020

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2020

arcguide Sonderausgabe 2023
Projekte
arcguide Partner
Architektenprofile
 


Sie möchten auch Ihr Büro präsentieren und Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Antragsformular »


Sie haben bereits ein Büroprofil auf arcguide.de und möchten Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Projektformular »

Ausschreibungen
Konradin Architektur
Titelbild db deutsche bauzeitung 5
Ausgabe
5.2024 kaufen
EINZELHEFT
ABO

 


Architektur Infoservice
Vielen Dank für Ihre Bestellung!
Sie erhalten in Kürze eine Bestätigung per E-Mail.
Von Ihnen ausgesucht:
Weitere Informationen gewünscht?
Einfach neue Dokumente auswählen
und zuletzt Adresse eingeben.
Wie funktioniert der Architektur-Infoservice?
Zur Hilfeseite »
Ihre Adresse:














Die Konradin Medien GmbH erhebt, verarbeitet und nutzt die Daten, die der Nutzer bei der Registrierung zum arcguide Infoservice freiwillig zur Verfügung stellt, zum Zwecke der Erfüllung dieses Nutzungsverhältnisses. Der Nutzer erhält damit Zugang zu den Dokumenten des arcguide Infoservice.
AGB
datenschutz-online@konradin.de