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Dänemark, Nørresundby: Bekanntmachung vergebener Aufträge (2022/S 086-234456)

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Dänemark, Nørresundby: Bekanntmachung vergebener Aufträge (2022/S 086-234456)

03/05/2022

  
S86

Dänemark-Nørresundby: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2022/S 086-234456

Bekanntmachung vergebener Aufträge – Sektoren

Ergebnisse des Vergabeverfahrens

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/25/EU

Abschnitt I: Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Service A/S
Nationale Identifikationsnummer: 33164610
Postanschrift: Stigsborg Brygge 5
Ort: Nørresundby
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9400
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborg.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/homepage

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Forsyning A/S (Aalborg Energi Holding A/S til den 31.12.21)
Nationale Identifikationsnummer: 37189170
Postanschrift: Stigsborg Brygge 5
Ort: Nørresundby
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9400
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Varme A/S
Nationale Identifikationsnummer: 37271616
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Bygas A/S
Nationale Identifikationsnummer: 38255479
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Decentrale Værker A/S
Nationale Identifikationsnummer: 37271632
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Energicenter A/S
Nationale Identifikationsnummer: 25453638
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Nordjyllandsværket A/S
Nationale Identifikationsnummer: 37189294
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Aalborg Fjernkøling A/S
Nationale Identifikationsnummer: 37862940
Postanschrift: Nefovej 50
Ort: Vodskov
NUTS-Code: DK05 Nordjylland
Postleitzahl: 9310
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Randi Wrængmose Sørensen
E-Mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.aalborgforsyning.dk

I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung

Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung

I.6)Haupttätigkeit(en)

Erzeugung, Fortleitung und Abgabe von Gas und Wärme

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

Referenznummer der Bekanntmachung: 2021-050949

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

Aalborg Service A/S udbyder på vegne af Aalborg Forsyning A/S med tilhørende datterselskaber en rammeaftale om rådgivningsydelser.

Rammeaftalen omfatter en række rådgivningsydelser, hvor der løbende kan rekvireres rådgivningsbistand til områder indenfor varme- og energiproduktion, herunder daglig drift og vedligehold, projektering, strategi og udvikling.

Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til tre rådgivere, og opgaverne tildeles enten ved direkte tildeling eller gennem miniudbud.

For en yderligere beskrivelse af rammeaftalens indhold og omfang henvises til udbudsmaterialet herunder særligt ydelsesbeskrivelsen i bilag 1.

Opgørelsen af rammeaftalens anslået værdi i punkt II.1.5) udgør et skøn for hele kontraktperioden inklusiv forlængelse, og er derfor forbundet med en vis usikkerhed.

Der gøres opmærksom på, at bygherre IKKE har aftagepligt på rammeaftalen.

II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.) (Sind Sie mit der Veröffentlichung einverstanden? ja)

Wert ohne MwSt.: 104 000 000.00 DKK

II.2)Beschreibung
II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK05 Nordjylland

Hauptort der Ausführung:

Aalborg kommune

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Rammeaftalen omfatter rådgivningsydelser inden for følgende fagområder:

1. Projektafvikling (projekt- og projekteringsledelse)

2. Maskinanlæg, Fjernvarme

3. El/SRO

4. Bygge- og anlægsarbejder

Rådgivningen vil hovedsagelig bestå af totalrådgivning inkl. myndigheds- og udbudsprojekt samt fagtilsyn og byggeledelse, men rammeaftalen kan også bruges til delt rådgivning. Delt rådgivning vil især være i form af teknisk rådgivning ifm. totalentrepriser.

Herudover omfatter rammeaftalen køb af ressourcepersoner.

Direkte tildeling af de enkelte opgaver sker gennem kaskademodellen, således én rådgiver vil blive valgt som primær rådgiver på opgaver under kr. 2.500.000, jf. udbudsmaterialet. Ved opgaver på kr. 2.500.000 og derover vil konkurrencen blive genåbnet via miniudbud, hvor de 3 rådgivere vil konkurrere på pris og kvalitet.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Qualitätskriterium – Name: Kompetencer og bemanding / Gewichtung: 30%

Qualitätskriterium – Name: Leveringssikkerhed og vidensforankring / Gewichtung: 20%

Qualitätskriterium – Name: Samfundsansvar / Gewichtung: 20%

Preis – Gewichtung: 30%

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Nichtoffenes Verfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem

Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung

IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren

Bekanntmachungsnummer im ABl.: 2021/S 148-395283

IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems
IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer regelmäßigen nichtverbindlichen Bekanntmachung

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Auftrags-Nr.: 2021-40942

Bezeichnung des Auftrags:

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja

V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:

06/04/2022

V.2.2)Angaben zu den Angeboten

Anzahl der eingegangenen Angebote: 4

Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 4

Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde

Offizielle Bezeichnung: RAMBØLL DANMARK
Nationale Identifikationsnummer: 35128417
Postanschrift: Hannemans Allé 53
Ort: København S
NUTS-Code: DK011 Byen København
Postleitzahl: 2300
Land: Dänemark

Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein

V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) (Sind Sie mit der Veröffentlichung einverstanden? ja)

Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 104 000 000.00 DKK

Gesamtwert des Auftrags/Loses: 104 000 000.00 DKK

V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
V.2.6)Für Gelegenheitskäufe gezahlter Preis

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Auftrags-Nr.: 2022-0128

Bezeichnung des Auftrags:

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja

V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:

06/04/2022

V.2.2)Angaben zu den Angeboten

Anzahl der eingegangenen Angebote: 4

Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 4

Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde

Offizielle Bezeichnung: Sweco Danmark A/S
Nationale Identifikationsnummer: 48233511
Postanschrift: Ørestads Boulevard 41
Ort: København S
NUTS-Code: DK011 Byen København
Postleitzahl: 2300
Land: Dänemark

Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein

V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) (Sind Sie mit der Veröffentlichung einverstanden? ja)

Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 104 000 000.00 DKK

Gesamtwert des Auftrags/Loses: 104 000 000.00 DKK

V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
V.2.6)Für Gelegenheitskäufe gezahlter Preis

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Auftrags-Nr.: 2022-0127

Bezeichnung des Auftrags:

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja

V.2)Auftragsvergabe
V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses:

10/04/2022

V.2.2)Angaben zu den Angeboten

Anzahl der eingegangenen Angebote: 4

Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0

Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 4

Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein

V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde

Offizielle Bezeichnung: NIRAS A/S
Nationale Identifikationsnummer: 37295728
Postanschrift: Øster Havnegade 12
Ort: Aalborg
NUTS-Code: DK050 Nordjylland
Postleitzahl: 9000
Land: Dänemark

Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein

V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) (Sind Sie mit der Veröffentlichung einverstanden? ja)

Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 104 000 000.00 DKK

Gesamtwert des Auftrags/Loses: 104 000 000.00 DKK

V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen
V.2.6)Für Gelegenheitskäufe gezahlter Preis

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:

Det bemærkes, at ansøger skal anvende ESPD i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.2) og III.1.3).

ESPD’et findes sammen med det øvrige udbudsmateriale på Ethics. Her findes ligeledes supplerende vejledning til udfyldning af ESPD (i udbudsbetingelserne).

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde det offentliggjorte ESPD i Ethics.

Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD’er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet (støttende virksomhed).

Ansøger skal i ESPD’et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, f.eks. som konsortium (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e- mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ESPD del III, afsnit C).

De efterspurgte oplysninger danner grundlag for bygherres vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke-konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige kapacitet (støttende virksomhed), skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.

I henhold til punkt IV.2.4) skal ansøgning og tilbud, inklusive bilag, afleveres på dansk. Dokumentation, som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk.

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud
Postanschrift: Toldboden 2
Ort: Viborg
Postleitzahl: 8800
Land: Dänemark
E-Mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internet-Adresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt

Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35
Ort: Valby
Postleitzahl: 2500
Land: Dänemark
E-Mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internet-Adresse: www.kfst.dk

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

28/04/2022

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2022

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