Startseite »

Norwegen, Bergen: Auftragsbekanntmachung (2022/S 072-193790)

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Norwegen, Bergen: Auftragsbekanntmachung (2022/S 072-193790)

12/04/2022

  
S72

Norwegen-Bergen: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2022/S 072-193790

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Grieghallen Utbygging AS
Nationale Identifikationsnummer: 926 477 307
Postanschrift: Edvard Griegs plass 1
Ort: Bergen
NUTS-Code: NO0A2 Vestland
Postleitzahl: 5015
Land: Norwegen
Kontaktstelle(n): Thomas Lynum
E-Mail: tlynum@stiegler.no
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://permalink.mercell.com/176808587.aspx

I.3)Kommunikation

Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://permalink.mercell.com/176808587.aspx

Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://permalink.mercell.com/176808587.aspx

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Andere: Private company with public project financing

I.5)Haupttätigkeit(en)

Andere Tätigkeit: Building and construction project

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Griegkvartalet: Services – consultant within room acoustics.

Referenznummer der Bekanntmachung: 17692

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

The company Grieghallen Utbygging AS (GHU) has been established to realise the ‚Greigkvartalet‘ project – a new music theatre in Bergen, Norway.

The music theatre will have an excellent acoustics room and optimum stage conditions for opera, musical, ballet, dance, and concert performances of a high artistic level. In addition it must be suitable for a diversity of musical and stage expressions.

The project with the management is located in Bergen. The business and working language is Norwegian, however interaction between Norwegian speakers and English project actors will be facilitated.

In order to ensure successful management and execution of the project, Greighallen Utbygging would like to join up with qualified professionals.

This notice is for a tender contest for; Room acoustics consultant.

See the tender documentation and annexes for further details. A version – without annexes – is also available in English.

Click here https://permalink.mercell.com/176808587.aspx.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71310000 Technische Beratung und Konstruktionsberatung

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: NO0A2 Vestland

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Grieghallen Utbygging needs a consultant for room acoustics who can formulate analyses, modelling, engineering design, descriptions, follow-up at the construction site and testing, for room acoustics for the hall, stage, foyer, and rehearsal rooms.

The contracting authority requests a consultant team that has high competence and documented relevant deliveries within room acoustics.

3-5 of the qualified interested parties will be selected to submit a tender. If more than three tenderers are qualified, the contracting authority will select the tenderers on the basis of given selection criteria.

After a preliminary evaluation of the tenders, 2-3 tenderers will be invited to negotiations. Following the negotiations and any updated tenders, the final evaluation of the tenders will be made and the contract will be awarded. The award will be based on which tender has the best relationship between quality and price, based on the following criteria given in the tender documentation.

The room acoustics consultant will be procured before other actors, and can be transferred to a turnkey contractor at a later date – possibly a consultant group.

The contest is being held in the tender management tool in Mercell, and all communication during the contest must go through this. The room acoustics consultant will be an active initiator in order to ensure the best acoustic prerequisites for the project at all times.

The offered consultant team must consist of 4 resources:

1) Assignment manager room acoustics (project manager for room acoustics)

2) Specialist in acoustic modelling

3) Acoustician with responsibility for the acoustic sides of theatre functions

4) Measuring specialist

The consultant will be the premise provider for the architect, other consultants, interaction contractor, relevant sub-contractors, and suppliers (the other actors). The consultant will ensure multi-disciplinary coordination as regards acoustics with the other actors. The consultant must quality assure the acoustic conditions in the other actors‘ deliveries.

Included in the responsibility and assignments described in the tender documentation is that the consultant must obtain and describe all the professional framework conditions and premises before relevant project contests – including for the architect and contract.

Furthermore, the consultant is to formulate an acoustic strategy with design criteria in order to establish acoustic requirements based on TEK, the room and function programme, and the project’s acoustic goals.

See the tender documentation and annexes for further details.

_______________________________________

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 01/10/2022

Ende: 31/12/2028

Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja

Beschreibung der Verlängerungen:

Up to 3×1 year beyond 2028.

II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden

Geplante Mindestzahl: 3

Höchstzahl: 5

Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

See the tender documentation, part I point 6.

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: ja

Beschreibung der Optionen:

See the tender documentation, part II point B.

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister

Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

– Tenderers must be registered in a company register, professional register or a trade register in the state where the tenderer is established.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

– Tenderers must have sufficient economic and financial capacity to implement the contract. Creditworthiness with no requirement for guarantees will be sufficient to meet the requirement.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. A credit rating based on the most recent financial figures. The rating must be carried out by a credit rating company with licence to conduct this service.

2. Auditor confirmed annual accounts for 2020, as well as the provisional accounts for 2021.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

Tenderers are required to have relevant experience from equivalent assignments.

Relevant reference assignments are to be understood as:

1) Opera buildings

2) Philharmonic/symphony orchestra halls

3) Musical multi-functional buildings, experience from points 1 and 2 above in addition to other types of buildings with electronic amplified music will be seen as sufficient.

4) Project over a certain size, minimum 500 audience, as mentioned in points 1-3 above.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Description of reference projects with a transferable value from equivalent projects executed in the last 15 years.

Information must be provided on what role the tenderer had in the reference project, and what assignments the tenderer carried out in the project. It must be clear whether the tenderer and contractual liability for the reference project, or has assisted others.

Furthermore, information is requested on:

1. The building’s gross area

2. The builder

3. The contract’s contracting authority with contact information

4. Start-up date and duration of the assignment

5. The assignment’s contact value for the tenderer

6. The tenderer’s role and deliveries in the project

7. What assignments the tenderer has carried out in the project

8. A description of the building’s musical purpose.

9. What acoustic goals were set for the building

10. What acoustic goals were achieved after the building had been tested and tuned

We would like the goals to be given in figures for 9 and 10, alternatively by a verbal description.

A description must be provided of approx.: 1 A4 page per reference project. The reference projects must be given in order – according to relevance.

It is the tenderer’s responsibility to confirm relevance through the description. A tenderer can document experience by referring to the competence of personnel at disposal for this assignment, including experience that has been acquired while personnel performed services for another service provider.

III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:

General contract terms in accordance with NS 8401 and special contract terms as stated in the tender documentation.

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Verhandlungsverfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge

Tag: 18/05/2022

Ortszeit: 12:00

IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:

Englisch, Norwegisch

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags

Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein

VI.3)Zusätzliche Angaben:
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Hordaland tingrett
Postanschrift: Tårnplassen 2
Ort: 5012 Bergen
Land: Norwegen

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

07/04/2022

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2022

arcguide Sonderausgabe 2023
Projekte
arcguide Partner
Architektenprofile
 


Sie möchten auch Ihr Büro präsentieren und Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Antragsformular »


Sie haben bereits ein Büroprofil auf arcguide.de und möchten Ihre neuesten Projekte vorstellen? Zum Projektformular »

Ausschreibungen
Konradin Architektur
Titelbild db deutsche bauzeitung 3
Ausgabe
3.2024 kaufen
EINZELHEFT
ABO

 


Architektur Infoservice
Vielen Dank für Ihre Bestellung!
Sie erhalten in Kürze eine Bestätigung per E-Mail.
Von Ihnen ausgesucht:
Weitere Informationen gewünscht?
Einfach neue Dokumente auswählen
und zuletzt Adresse eingeben.
Wie funktioniert der Architektur-Infoservice?
Zur Hilfeseite »
Ihre Adresse:














Die Konradin Medien GmbH erhebt, verarbeitet und nutzt die Daten, die der Nutzer bei der Registrierung zum arcguide Infoservice freiwillig zur Verfügung stellt, zum Zwecke der Erfüllung dieses Nutzungsverhältnisses. Der Nutzer erhält damit Zugang zu den Dokumenten des arcguide Infoservice.
AGB
datenschutz-online@konradin.de