Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen Norwegen, Ålesund: Auftragsbekanntmachung - arcguide.de

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

Norwegen, Ålesund: Auftragsbekanntmachung

Anzeige:
14/03/2019

  
S52
  
– – Dienstleistungen – Auftragsbekanntmachung – Offenes Verfahren 

Norwegen-Ålesund: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2019/S 052-120750

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Legal Basis:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Ålesund kommunale eiendom KF
986 074 988
Rådhuset
Ålesund
6025
Norwegen
Kontaktstelle(n): Ann-Iren Sperre
E-Mail: ann-iren.sperre@alesund.kommune.no
NUTS-Code: NO053

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: https://alesund.kommune.no/fakta-om-alesund/om-kommunen/organisasjonen/item/alesund-kommunale-eiendom-kf

I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation

Der Zugang zu den Auftragsunterlagen ist eingeschränkt. Weitere Auskünfte sind erhältlich unter: https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afpbczphck&GoTo=Docs

Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afpbczphck&GoTo=Tender

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Regional- oder Kommunalbehörde

I.5)Haupttätigkeit(en)

Allgemeine öffentliche Verwaltung

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Contract — Project Management Emblem School, 2019

Referenznummer der Bekanntmachung: 19/1308

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

The aim of this competition is to enter into a contract with one tenderer.

Background for the procurement:

In the proposition to the City Council case 131/18 (1.11.2018), the City Council decided to start the work with the "extension and

Increased capacity" at Emblem School. The start of works is in 2019 and the completion date for the first construction stage is in 2021. An estimate of the investment requirement is 105 000 000 NOK (gross investment).

The long-term budget includes a second construction stage for the period 2024 — 2025. The second construction stage will be subject to planning in the construction programme and the draft project.

ÅKE thus invites tenderers to a competition for the "Project management for the renovation and/or the construction works for Emblem School".

The work will consist of project management and the delivery of a function and room programme, up to and including the preliminary project. Further continuation of the assignment after the approved preliminary project will be an option.

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert

Wert ohne MwSt.: 4 500 000.00 NOK

II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71300000

71310000

71311000

71315200

71320000

71530000

71540000

71541000

72224000

72243000

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: NO053

Hauptort der Ausführung:

Ålesund kommune [municipality]

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

The aim of this competition is to enter into a contract with one Tenderer.

Background for the procurement:

In the proposition to the City Council case 131/18 (1.11.2018), the City Council decided to start the work with the "extension and

Increased capacity" at Emblem School. The start of works is in 2019 and the completion date for the first construction stage is in 2021. An estimate of the investment requirement is 105 000 000 NOK (gross investment).

The long-term budget includes a second construction stage for the period 2024 — 2025. The second construction stage will be subject to planning in the construction programme and the draft project.

ÅKE thus invites tenderers to a competition for the "Project management for the renovation and/or the construction works for Emblem School".

The contract form has not yet been finally decided, but the plan is to use an interaction contract with early involvement of the contractor and consultant disciplines.

The work will consist of project management and the delivery of a function and room programme, up to and including the preliminary project. Further continuation of the assignment after the approved preliminary project will be an option.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

II.2.6)Geschätzter Wert

Wert ohne MwSt.: 4 500 000.00 NOK

II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Beginn: 03/05/2019

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: ja

Beschreibung der Optionen:

Option for project management after the approved preliminary project. Please see the detailed information in the tender documentation.

II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

Tax and VAT certificates

Documentation requirement:

For Norwegian tenderers: Tax and VAT certificate. The certificate must not be older than 6 months from the tender deadline. Any arrears or other irregularities must be justified. (Tenderers can obtain electronic tax and VAT certificates, which will be immediately sent by e-mail). Foreign tenderers: Tenderers who are not established in Norway shall submit equivalent documentation issued by the authorities in the country where the tenderer is established. The certificate shall preferably be translated into Norwegian, but it will also be accepted in Swedish, Danish and English.

Credit Rating

Documentation: The Contracting Authority will conduct an assessment of the service provider’s finances through the company and accounts information system Bisnode AS.

(www.soliditet.no/creditcontrol) with the service CreditPro. The Contracting Authority will not accept credit ratings from business and account information systems other than Bisnode AS with the service CreditPro in order to ensure an equal assessment of all tenderers.

The tenderer can enclose other necessary information in the tender if the Tenderer believes that Bisnode/CreditPro does not provide a correct picture of the economic situation. Newly established companies: Newly established companies who have not worked up a basis for a credit assessment must enclose a declaration from a bank or similar financial institution on the company’s financial and economic standing.

This also applies to foreign tenderers.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Tax and VAT certificates

Requirement: Tenderers must have their tax, employer contributions and VAT payments in order in accordance with the legal provisions. Credit Rating

Requirement: The financial capacity to fulfil the contract is required. A minimum requirement is that the tenderer is credit-worthy in accordance with Bisnode AS using the service CreditPro, or that the tenderer has the financial capacity to implement the contract, based on the Contracting Authority’s assessment given in the submitted documentation from the Tenderer.

Newly established companies: Newly established companies must have the economic capacity to execute the Contract.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

Quality management system.

Documentation requirement:

A brief description of the general quality assurance system that the tenderer shall base the implementation of the contract (Max. one A4 pages, table of contents are not accepted) must be submitted.

If the system is certified in accordance with ISO-9001 or other relevant certification systems, it is adequate to present a copy of the certificate.

Experience

Documentation requirement:

Tenderers must attach a list of the 2 most important relevant deliveries or services performed in the last 5 years (up to 3 reference projects), including information on the value, date, and name of the public or private recipient. If the services were for public Contracting Authorities, this must be documented by certificates issued or confirmed by the authority concerned. If the services were for private Contracting Authorities, certificates must be issued or confirmed by these. In the absence of this, a declaration from the tenderer will be accepted.

Capacity/ability to fulfil the contract.

Documentation requirement: The Contracting Authority will obtain an assessment of the capacity/implementation ability of Tenderers, based on the turnover figures for the last 3 accounting years, as they appear in the company and accounting information system Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) with the service CreditPro.

The tenderer can enclose other necessary information in the tender if the tenderer believes that Bisnode/CreditPro does not provide a correct picture of the economic situation. Newly established companies: Newly established companies that have not built up the basis for an assessment must attach a declaration from a bank or similar financing institution on the company’s financial and economic position.

Attach a declaration from a bank or similar financing institution on the company’s financial and economic position.

This also applies to foreign tenderers.

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Quality management system:

Requirement: Tenderers are required to provide the necessary engineering design tools and other necessary tools (calculations, room and function planning, etc.), for the services that are to be provided.

Experience

Requirement: The tenderer, or employees of the tenderer are required to have experience from equivalent assignments. Equivalent assignments mean experience from:

— project management

— planning of schools or equivalent buildings

— renovation works/extension of schools and equivalent buildings

— tender documentation for a partnering contract

— implementation of the partnering contract

Capacity/ability to fulfil the contract.

Requirement: In order to ensure that tenderers have sufficient capacity/implementation ability to fulfil the contract, the Contracting Authority requires that Tenderers have a turnover of minimum 5 000 000 NOK per annum in the previous 3 accounting years.

III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Offenes Verfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge

Tag: 12/04/2019

Ortszeit: 13:00

IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:

Norwegisch

IV.2.6)Bindefrist des Angebots

Das Angebot muss gültig bleiben bis: 11/06/2019

IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Tag: 12/04/2019

Ortszeit: 14:00

Ort:

Ålesund Town Hall.

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags

Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein

VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

KOFA
Bergen
Norwegen

VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

11/03/2019

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2019

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