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Dänemark, Spøttrup: Auftragsbekanntmachung (2022/S 150-428436)

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Dänemark, Spøttrup: Auftragsbekanntmachung (2022/S 150-428436)

05/08/2022

  
S150

Dänemark-Spøttrup: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2022/S 150-428436

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: GreenLab Skive A/S
Nationale Identifikationsnummer: 40114521
Postanschrift: Næstildvej 10A
Ort: Spøttrup
NUTS-Code: DK041 Vestjylland
Postleitzahl: 7860
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Damir Bajraktarevic
E-Mail: dbak@greenlab.dk
Telefon: +45 29812051
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://permalink.mercell.com/183575266.aspx
Adresse des Beschafferprofils: http://www.greenlab.dk/

I.3)Kommunikation

Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://permalink.mercell.com/183575266.aspx

Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://permalink.mercell.com/183575266.aspx

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Einrichtung des öffentlichen Rechts

I.5)Haupttätigkeit(en)

Andere Tätigkeit: Drift af erhvervspark

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Rådgivningsydelser til anlægsprojekter i GreenLab

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

GreenLab Skive A/S er en grøn erhvervspark og ønsker at indgå en rammeaftale vedrørende rådgivning til bygge- og anlægsprojekter i erhvervsparken. Rådgivningen omfatter 1. Myndighedsbehandling og dokumentation (fx forhåndsdialoger, arealplaner, ATEX-planer, brandplaner, støjplaner, risikovurdering mv., VVM-ansøgninger og miljøansøgninger), 2. Byggemodning, byggetilsyn og byggeledelse (fx design, projektering af veje, kloakering, hegn, fundamenter mv.), 3. Elektrolyse (bl.a. projektere etablering af forsyninger til elektrolyse, såsom vand, nitrogen og el), 4. Systemintegration for brint, metanol, nitrogen og CO2 (fx rådgivning om integration af brint, dimensionering af anlæg til metanol og nitrogen samt CO2 integration og kompression), 6. SCADA-systemer (fx rådgivning om systemindretning i form af server, betjeningspaneler, hardware mv.) 7 El nfrastruktur (fx dimensionering og løsningsdesign) og 8. Vandbehandling (fx projektering og dimensionering af vandbehandlingsanlæg mv.).

II.1.5)Geschätzter Gesamtwert

Wert ohne MwSt.: 10 000 000.00 DKK

II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71314000 Dienstleistungen im Energiebereich

71314100 Dienstleistungen im Elektrobereich

71318000 Beratungsdienste von Ingenieurbüros

71520000 Bauaufsicht

71530000 Beratung im Bauwesen

71800000 Beratung in den Bereichen Wasserversorgung und Abfälle

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK041 Vestjylland

Hauptort der Ausführung:

GreenLab, 7860 Spøttrup

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Der henvises til pkt. II.1.4.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Die nachstehenden Kriterien

Qualitätskriterium – Name: Organisation / Gewichtung: 30

Qualitätskriterium – Name: Bemanding / Gewichtung: 40

Preis – Gewichtung: 30

II.2.6)Geschätzter Wert

Wert ohne MwSt.: 10 000 000.00 DKK

II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems

Laufzeit in Monaten: 48

Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein

II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote

Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja

Projektnummer oder -referenz:

Udbuddet vedrører enkelte leverancer i projekt nr. 101036935, GreenHyScale, under European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency (CINEA)

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da der er tale om innovative områder, hvor GreenLab har behov for samlet rådgivning på tværs af de efterspurgte fagområder, for at kunne vurdere, hvor GreenLab mest fordelagtigt kan foretage anlægsinvesteringer. Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet.

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister

Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

Tilbudsgiver skal være optaget i et relevant, fagligt register eller handelsregister i det land, hvor tilbudsgiveren

har hjemsted.

III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1: Omsætning

2: Egenkapital

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Ad 1: Tilbudsgivers omsætning de seneste 2 regnskabsår skal i gennemsnit være mindst 20 mio. kr

Ad 2: Tilbudsgivers egenkapital skal være på mindst 10 mio. kr. det seneste regnskabsår.

III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit

Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

Referencer

Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

Tilbudsgiver skal angive mindst 10 referencer vedrørende et / flere af følgende emneområder – de skal dog

samlet set mindst vedrøre 5 af emneområderne:

1. Myndighedsbehandling i byggesager,

2. Byggemodning, byggeledelse og tilsyn

3. Elektrolyseanlæg,

4. Brintanlæg,

5. Metanolanlæg,

6. Nitrogenanlæg,

7. CO2-anlæg,

8. Scada systemer

9. Etablering af el-infrastruktur og

10. Vandbehandlingsanlæg.

III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:

Krav til udførelse af aftalen fremgår af rammeaftalen, som kan ses i udbudssystemet via det oplyste link. Aftalen indeholder bl.a. krav om, at leverandøren i videst muligt omfang skal undgå at udskifte medarbejdere, en arbejdsklausul og en ansvarsbegrænsning på 2 x honorar for ikke groft uagtsomme / forsætlige handlinger

III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Offenes Verfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem

Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung

Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern

Geplante Höchstanzahl an Beteiligten an der Rahmenvereinbarung: 3

IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge

Tag: 05/09/2022

Ortszeit: 09:00

IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können:

Dänisch

IV.2.6)Bindefrist des Angebots

Laufzeit in Monaten: 2 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote)

IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Tag: 05/09/2022

Ortszeit: 09:00

Ort:

Det er ikke muligt at overvære åbning af tilbud.

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags

Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein

VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen

Die Zahlung erfolgt elektronisch

VI.3)Zusätzliche Angaben:

Forventet værdi: 8.000.000 – 10.000.000 kr.

Max værdi: 10.000.000 kr.

GreenLab er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138.

GreenLab har desuden tilvalgt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6.

GreenLab er derfor forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af ovennævnte frivillige udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138.

En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke samarbejdsvillige skattejurisdiktionerog ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark tilat åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere

etableret i det pågældende land.

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud – Nævnenes Hus
Postanschrift: Toldboden 2
Ort: Viborg
Postleitzahl: 8800
Land: Dänemark
E-Mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internet-Adresse: http://www.naevneneshus.dk

VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen

Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet

udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt

Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35
Ort: Valby
Postleitzahl: 2500
Land: Dänemark
E-Mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internet-Adresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

01/08/2022

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2022

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