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Dänemark, Kopenhagen: Bekanntmachung vergebener Aufträge (2022/S 021-052749)

Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen
Dänemark, Kopenhagen: Bekanntmachung vergebener Aufträge (2022/S 021-052749)

31/01/2022

  
S21

Dänemark-Kopenhagen: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2022/S 021-052749

Bekanntmachung vergebener Aufträge

Ergebnisse des Vergabeverfahrens

Dienstleistungen

Rechtsgrundlage:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Offizielle Bezeichnung: Københavns Universitet
Nationale Identifikationsnummer: 29979812
Postanschrift: Nørregade 10
Ort: København
NUTS-Code: DK02 Sjælland
Postleitzahl: 1165
Land: Dänemark
Kontaktstelle(n): Erna Jakobsen
E-Mail: erna.jakobsen@adm.ku.dk
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: www.ku.dk

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Einrichtung des öffentlichen Rechts

I.5)Haupttätigkeit(en)

Bildung

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand til Københavns Universitet, Arkitektrådgivning

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.1.3)Art des Auftrags

Dienstleistungen

II.1.4)Kurze Beschreibung:

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand vedr. Arkitektarbejder herunder landskab i forbindelse med vedligeholdelse, renovering, ombygning og i mindre omgang nybyggeri. Formålet er at der hurtigt kan indgås aftaler om rådgivning og bistand i forbindelse med byggearbejder. Formålet er tillige, at der skabes længerevarende samarbejder med henblik på at få en stor forståelse hos rammerådgiverne for de særlige forhold der gør sig gældende hos KU.

Delaftale 1: Bygninger beliggende inden for Søndre- og City Campus

Delaftale 2: Bygninger beliggende inden for Frederiksberg Campus og øvrige campusområder.

Delaftale 3: Bygninger beliggende inden for Nørre Campus

II.1.6)Angaben zu den Losen

Aufteilung des Auftrags in Lose: ja

II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Søndre og City Campus

Los-Nr.: 1

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK02 Sjælland

Hauptort der Ausführung:

København

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand vedr. arkitektarbejder herunder landskab i forbindelse med vedligeholdelse, renovering, ombygning og i mindre omfang nybyggeri. Delaftalen omfatter bygninger beliggende inden for KU’s campusområde Søndre- og City Campus.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Qualitätskriterium – Name: CV og Organisation / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Proces, Kvalitet og Bemanding / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Bæredygtighed / Gewichtung: 10%

Preis – Gewichtung: 0

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Der konkurreres kun på kvalitet, da ordregiver har fastsat prisen (omvendt licitation), jf. udbudsloven § 162, stk. 4.

II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Frederiksberg Campus og øvrige campusområder

Los-Nr.: 2

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK0 Danmark

NUTS-Code: DK02 Sjælland

Hauptort der Ausführung:

København

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand vedr. arkitektarbejder herunder landskab i forbindelse med vedligeholdelse, renovering, ombygning og i mindre omfang nybyggeri. Delaftalen omfatter bygninger beliggende inden for KU’s campusområde Frederiksberg Campus og øvrige campusområder.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Qualitätskriterium – Name: CV og Organisation / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Proces, Kvalitet og Bemanding / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Bæredygtighed / Gewichtung: 10%

Preis – Gewichtung: 0

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Der konkurreres kun på kvalitet, da ordregiver har fastsat prisen (omvendt licitation), jf. udbudsloven § 162, stk. 4.

II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:

Nørre Campus

Los-Nr.: 3

II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)

71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

II.2.3)Erfüllungsort

NUTS-Code: DK02 Sjælland

Hauptort der Ausführung:

København

II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand vedr. arkitetarbejder herunder landskab i forbindelse med vedligeholdelse, renovering, ombygning og i mindre omfang nybyggeri. Delaftalen omfatter bygninger beliggende inden for KU’s campusområder Nørre Campus.

II.2.5)Zuschlagskriterien

Qualitätskriterium – Name: CV og Organisation / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Proces, Kvalitet og Bemanding / Gewichtung: 45%

Qualitätskriterium – Name: Bæredygtighed / Gewichtung: 10%

Preis – Gewichtung: 0

II.2.11)Angaben zu Optionen

Optionen: nein

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

II.2.14)Zusätzliche Angaben

Der konkurreres kun på kvalitet, da ordregiver har fastsat prisen (omvendt licitation), jf. udbudslovens § 162, stk. 4.

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart

Nichtoffenes Verfahren

IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem

Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung

IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)

Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren

Bekanntmachungsnummer im ABl.: 2022/S 004-005340

IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems
IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: nein

V.1)Information über die Nichtvergabe

Der Auftrag/Das Los wird nicht vergeben

Sonstige Gründe (Einstellung des Verfahrens)

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: nein

V.1)Information über die Nichtvergabe

Der Auftrag/Das Los wird nicht vergeben

Sonstige Gründe (Einstellung des Verfahrens)

Abschnitt V: Auftragsvergabe

Ein Auftrag/Los wurde vergeben: nein

V.1)Information über die Nichtvergabe

Der Auftrag/Das Los wird nicht vergeben

Sonstige Gründe (Einstellung des Verfahrens)

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:

I forbindelse med igangværende udbud, har ordregiver modtaget henvendelser fra potentielle ansøgere der har tilkendegivet, at de henset til den aktuelle situation med pågående COVID-19 og udbuddets stramme tidsplan, ikke har de fornødne ressourcer til at indgive en fyldestgørende ansøgning. Der er yderligere indkommet spørgsmål omkring hvorvidt ansøgningsfristen kan forlænges af samme grund.

Da ordregiver ønsker at sikre størst mulig konkurrence ved udbuddet og give alle interesserede ansøgere mulighed for at deltage, har ordregiver valgt at imødekomme dette.

Henset til ordregivers interne organisation og den forrykkelse af udbuddets tidsplan som en fristforlængelse vil medføre, har ordregiver vurderet det mest hensigtsmæssigt at justere ansøgningsfristen således, at den udskydes med samlet ca. 4 måneder, og at rammeaftalens varighed samtidigt forlænges med 8 måneder, dvs. en samlet varighed på 4 år.

Da en sådan ændring af rammeaftalens omfang vil udgøre en ændring af grundlæggende elementer, vurderer ordregiver, at det er nødvendigt at aflyse det igangværende udbud og genudbyde rammeaftalen i løbet af foråret med den tilpassede ansøgningsfrist og aftalevarighed. Udbuddets og rammeaftalens vilkår vil herudover være uændrede.

Ordregiver beklager de gener dette eventuelt måtte medføre og opfordrer alle interesserede ansøgere til at deltage i genudbuddet.

VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud
Postanschrift: klfu@naevneneshus.dk
Ort: Viborg
Postleitzahl: 8800
Land: Dänemark
E-Mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internet-Adresse: www.klfu.dk

VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen

Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

26/01/2022

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2022

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