Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

Dänemark, Aarhus: Design contest

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19/09/2019

  
S181
  
– – Dienstleistungen – Wettbewerbsbekanntmachung – Offenes Verfahren 

Dänemark-Aarhus: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen

2019/S 181-441565

Wettbewerbsbekanntmachung

Legal Basis:

Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber/Auftraggeber

I.1)Name und Adressen

Aarhus Kommune
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Dänemark
Kontaktstelle(n): Lars Bendrup
E-Mail: lb@transform.dk
NUTS-Code: DK042

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/homepage

I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation

Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/publicMaterial

Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/homepage

Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen

Im Rahmen der elektronischen Kommunikation ist die Verwendung von Instrumenten und Vorrichtungen erforderlich, die nicht allgemein verfügbar sind. Ein uneingeschränkter und vollständiger direkter Zugang zu diesen Instrumenten und Vorrichtungen ist gebührenfrei möglich unter: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/homepage

I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers

Regional- oder Kommunalbehörde

I.5)Haupttätigkeit(en)

Allgemeine öffentliche Verwaltung

Abschnitt II: Gegenstand

II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Idé-/projektkonkurrence – Parkeringshus Sydhavnskvarteret

Referenznummer der Bekanntmachung: 029774-0550

II.1.2)CPV-Code Hauptteil

71000000

II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Aarhus Kommune inviterer hermed til en åben idékonkurrence for et parkeringshus i Sydhavnskvarteret, der udover at udfylde sin primære funktion skal bidrage til bydelens byliv og ånd. Konkurrencen vil have fokus på en stærk og nytænkende vision og hovedgreb for parkeringshuset. Parkeringshuset skal være et nyt mødested i Aarhus’ nye kreative og bymæssige erhvervsområde, Sydhavnskvarteret. Konkurrenceområdet ligger i den østlige del af Sydhavnskvarteret, nord for Kulkransporet, og er på ca 9 300 m2.

Området afgrænses mod syd af Kulkransporet, som parkeringshuset skal forholde sig til. Mod vest er området afgrænset af Kalkværksvej og den kommende rekreative forbindelse. Mod nord skal parkeringshuset respektere sigtelinjer fra JP-Politikens nye byggeri, og mod øst er konkurrenceområdet afgrænset af Sydhavnsgade og jernbanerampen. På grund af at området er nabo til den aktive industrihavn, er der en række krav til hvilke funktioner, der kan placeres i parkeringshuset.

II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union

Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben

III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.10)Kriterien für die Auswahl der Teilnehmer:
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand

Abschnitt IV: Verfahren

IV.1)Beschreibung
IV.1.2)Art des Wettbewerbs

Offen

IV.1.7)Namen der bereits ausgewählten Teilnehmer:
IV.1.9)Kriterien für die Bewertung der Projekte:

Der skal i projektet redegøres for, hvordan det foreslåede parkeringshus bidrager til at realisere visionen for Sydhavnskvarteret, som beskrevet i udviklingsplanen og herunder hvordan projektet forholder sig tiludviklingsplanens 8 delstrategier:

1) Et dynamisk erhvervsøkosystem;

2) Kunst og kulturproduktion i byrummet;

3) Rum for socialt udsatte;

4. En bydel i bevægelse;

5) Til, fra og rundt i bydelen;

6) Bevaring, fornyelse og omdannelse;

7) Levende byrum;

8) Aktiviteter.

Deltagere skal derudover svare på følgende spørgsmål i deres besvarelse af opgaven:

– Hvordan bidrager parkeringshuset til Sydhavnskvarterets byliv og identitet?

– Hvordan indpasser/tilpasser det nye parkeringshus sig den kommende bydel?

– Hvordan organiseres parkeringspladser og adgang til parkeringshuset?

– Hvordan understøtter p-huset vigtige forbindelser i bydelen, herunder forbindelsen til Kulkransporet?

– Hvilke andre funktioner kan indpasses i p-huset som understøtter ønskerne om en mangfoldig, aktiv og kreativbydel? jf. Udviklingsplanen for Sydhavnskvarteret.

– Hvordan kan det nye parkeringshus bidrage til at styrke de grønne områder i Sydhavnskvarteret?

– Hvordan der kan arbejdes med bæredygtighed i byggeriet af parkeringshuset, samt i den efterfølgende drift?

IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Projekte oder Teilnahmeanträge

Tag: 12/11/2019

Ortszeit: 12:00

IV.2.3)Tag der Absendung der Aufforderungen zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Projekte erstellt oder Teilnahmeanträge verfasst werden können:

Dänisch

IV.3)Preise und Preisgericht
IV.3.1)Angaben zu Preisen

Es werden ein oder mehrere Preise vergeben: ja

Anzahl und Höhe der zu vergebenden Preise:

Antal og værdi af præmie(r), der skal uddeles:

De 3 vindere præmieres med 250 000 DKK, 150 000 DKK og 100 000 DKK for hhv. 1.-, 2.- og 3.-præmie.

Der må kun afleveres 1 bud pr. forfatter/virksomhed.

IV.3.2)Angaben zu Zahlungen an alle Teilnehmer:
IV.3.3)Folgeaufträge

Ein Dienstleistungsauftrag infolge des Wettbewerbs wird an den/die Gewinner des Wettbewerbs vergeben: ja

IV.3.4)Entscheidung des Preisgerichts

Die Entscheidung des Preisgerichts ist für den öffentlichen Auftraggeber/den Auftraggeber bindend: ja

IV.3.5)Namen der ausgewählten Preisrichter:

Signe Cold, Anders Tyrrestrup, Bente Lykke Sørensen, Stephen Willacy, Lars Davidsen, Carsten Lützen, Birte Nielsen

Abschnitt VI: Weitere Angaben

VI.3)Zusätzliche Angaben:
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren

Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Dänemark
Telefon: +45 72405600
E-Mail: klfu@naevneneshus.dk

Internet-Adresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen

Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

Klager over udbuddet skal indgives inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, da der er tale om en rammeaftale. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. For yderligere information henvises til Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, som er tilgængelig på www.retsinformation.dk

VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Dänemark
Telefon: +45 41715000
E-Mail: kfst@kfst.dk

Internet-Adresse: www.kfst.dk

VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:

17/09/2019

© Europäische Union, http://ted.europa.eu, 1998-2019

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